Mi is az a Jézus feminista? Azaz ki?

Hát kezdeném azzal, hogy például én! De ez nem igazán egy ars poetica jellegű definiálás, úgyhogy kezdjük kicsit korábbról. Mondjuk Ádámtól és Évától...:D

Keresztény vagyok, de nem abban a vasárnap templombajárós, unalmas, szomorú, kocka, megnyomorít a bűnöm féle módon. Épp ELLENKEZŐLEG (ahogy kedvenc apostolom, Pál mondaná), Jézus, az Isten Fia, meghalt azért, mert én bűnös vagyok. Nincs mit szépíteni rajta, mindannyian azok vagyunk, ez pedig elválaszt Istentől, aki teljesen tiszta. A bűn következménye a halál, Jézus azonban meghalt értem, HELYETTEM, hogy nekem kapcsolatom lehessen az Atyával!! Bizonyám! Sőt, nemcsak értem, hanem érted is, kedves olvasó, és minden egyes emberért. 

Szóval a bűnöm nem nyomorít, mert Jézus elvette, tehát SZABAD vagyok (MINDENT szabad, csak nem minden használ, ugye), és ezért nem szomorkodni kell, hanem örülni, vígadni, és dícsérni az Urat, mert nincs nála királyabb király! :) Nos, ebben az értelemben vagyok keresztény. Elfogadtam Jézus keresztáldozatát, és átadtam neki életem kormányrúdját, és próbálok az ő iránymutatása alapján élni.

Szóval ez a Jézus része a dolognak. A feminista pedig... Napjainkban annyira más jelentése van mindenki számára ennek a szónak. Van, akinek olyan nőket jelent, akik nem engedik, hogy a férfiak cipekedjenek helyettünk. Van, aki számára azokat a szingli nőket jelenti, soha nem akarnak megházasodni és/vagy gyereket szülni. Más a melltartót égető nőkre gondol. 

Hát én nem erre gondolok! De nem is arra, hogy mi, ahogy a Biblia magyar fordítása is tartja, segítőtársai vagyunk a férfinak (én sem tudok jobb szót, úgyhogy nem kritizálok, csak magyarázok), azaz asszisztálunk bármibe is kezd, mert ő a főnök, mi pedig az alkalmazottak vagyunk. A kútba is első parancsra ugrunk. NEM! Itt, még mielőtt kikiáltotok eretneknek, a szó, ami a segítőtárs eredetije, az ezer, 24 helyen jelenik meg a Bibliába, amiből 16 alkalommal Istent magát írja le, mint Izrael segítője, aki aztán minden csak nem valakinek az asszisztense! Szóval ahogy Isten segíti Izraelt, úgy segítjük mi is a férjünket. Erővel. Nem rabszolgaként.

Szóval Jézus feministaként úgy gondolom, hogy e között a két véglet között kell megtalálni azt az utat, ahol Istennek tetsző nőkként tudunk élni, derék asszonyokként (függetlenül a családi állapotunktól). Sok szempontból úgy gondolom, hogy a szabadság a lényeg, a választási lehetőség. Mindent szabad: szabad dolgozni, és szabad gyereket szülni, és szabad dolgozó anyukának is lenni, kinek mire van vágya és elhívása. És eközben pedig ne kelljen attól félni, hogy lenéznek, ne kelljen szégyenkezni, hogy én csak ez vagyok, vagy az vagyok, mert egyik sem kevesebb, vagy több, vagy értékesebb a másiknál. Mindenki szuperértékes!!!

Nos, mára ennyi, a név egyébként ebből a könyvből származik! Nagyon jó, mindenkinek ajánlom!

Megjegyzések

  1. Szuper lett! Annyira "Mircsis"! Tetszik ez a szemléletmód, bár először úgy olvastam az egészet, hogy - Jézus, feminista.-
    Remélem, hogy sűrűn olvashatok tőled ilyen írásokat.
    Ajánlom figyelmedbe ezt a youtube csatornát, mert a főszereplője is hasonlóan jól tud beszélni Istenről: https://www.youtube.com/watch?v=cjVCx00C45s
    Hajrá!
    - N. Fanni

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések